středa 6. ledna 2016

Rok 2015: Sport a já

Začnu jako obvykle cyklistikou. Po mimořádně slabém roce 2014 (1808,8 km) jsem toho zase najezdil trochu více, nakonec jsem skončil na čísle 2506 km. Z toho cca 200 km jsem najezdil koncem června v Českém Švýcarsku, zbytek jsou projížďky kolem mého baráku, tedy převážně Český ráj, ale i jiné snadno dostupné okolí Jičína. Pro srovnání dodávám, že v roce 2014 jsem měl přes tisíc kilometrů najeto koncem března, zbytek roku tedy prakticky nestál za řeč. V roce 2015 cyklistice nahrávalo mimořádně suché počasí. A ani extrémní vedra na kole zase tak nevadí. Cyklista si přece jen vlastní jízdou vyrábí i trochu průvanu.

Projížďky Českým Švýcarskem na mapě
Mé čtyři zhruba padesátikilometrové projížďky nejen Českým Švýcarskem jsou výsledkem
organizovaného zájezdu s CK Bondo. Už koncem dubna bylo na jejich webu upozornění, že zbývají poslední 4 volná místa. Takže jsem neváhal a přihlásil se. Na nápis na webu to nemělo žádný vliv. K mému velkému překvapení jsem o dva měsíce později zjistil, že se nás v penzionu U Vyhlídky v Dolní Chřibské sešlo pět účastníků plus jeden průvodce. A upozornění, že zbývají poslední 4 volná místa, stálo na webu cestovky ještě v půlce července. První den kvůli dešti zbývající čtyři klienti CK Bondo nasedli do auta a odjeli na výlet do Děčína, takže jsem si udělal sólo etapu, včetně nejtěžšího výjezdu po značené cyklostezce v celém přilehlém okolí. Další tři dny už nás jezdilo všech šest. Druhý den byl časově nejlépe rozvržený, protože jsme si k cyklistice přidali ještě dvouhodinovou pěší procházku k Pravčické bráně a zpátky. Jinak to byl vždycky spíš program na půl dne, protože roztáhnout padesátikilometrovou vyjížďku na celý den je skoro nadlidský výkon. Ale jsou tam pěkné kopce, takže celkově to stálo za to.

Ještě větší vliv než na cyklistiku mělo suché počasí na běhání. Nehrozily boty od bláta a prach jsem ze sebe doma vždycky spláchl. Takže pokud jsem se před rokem chlubil, že jsem toho v roce 2014 naběhal víc, než v libovolném předchozím roce, tak o rok později to mohu povýšit na další úroveň a prohlásit, že v roce 2015 jsem toho naběhal tolik jako dohromady za dva předchozí roky. A ano, zatímco na kole jezdím od roku 1997 a žádný vliv na moji hmotnost to dosud nemělo, běháním se hubne, takže jsem tak pět kilo shodil (a přes Vánoce z toho zase polovinu nabral zpátky, ale to už je jiná kapitola).

(A ještě jedna osobní poznámka k loňským extrémním vedrům. Nevybavuji si, že bych za celý rok byť jen jedinkrát použil krém na opalování. A nevzpomínám si, že bych byl spálený.)

Na spinning chodím pouze v zimě, a protože jsem na něj letos neměl peníze, tak to znamená zase o pár hodin méně. Další sportovní akce jsem navštívil pouze jako divák: 10. ročník cyklistické Jičínské 50 se konal stejný den jako první ročník běžeckého závodu City Run Jičín. Někteří borci zvládli tyhle závody oba. O své aktivní účasti ve druhém jmenovaném jsem sice uvažoval, ale nakonec jsem neměl na startovné. V říjnu ještě do Jičína zavítalo jedno kolo cyklokrosového Toi Toi Cupu, což je všechno. U televize jsem stejně seděl prakticky pouze v zimě u biatlonu, jinak si televizní sporty vždycky vyberu jednou za dva roky při Olympiádě.

Teď už se připravuji na rok 2016. Krosové kolo už prošlo servisem a za 1460 Kč bylo uvedeno do slušného stavu. S horským kolem je to horší. Nové pláště sice přinesl Ježíšek, ale ještě musím vyměnit obě brzdy. Zatím doufám, že se mi to do jara podaří. Tak snad bude i letos slušné počasí…


Související fotodokumentace:

Žádné komentáře:

Okomentovat